دکـان چیـن

مطالب پر بازدید

محصولات پیشنهادی

بارکد اسکنر چیست؟

بارکد اسکنر چیست

بارکد اسکنر با اسامی بسیاری در جامع ایران شناخته شده ئ آن را صدا میزنند مانند بارکدخوان ، بارکد خوان دستی ، بارکدتفنگی ، اسکنربارکد ، بارکدخوان بلوتوثی یا رمزینه خوان دستگاهی الکترونیکی است از طریق تابش پرتوهای فرا سرخ بروی بارکد اجناس ، نوع کالا و اطلاعات مربوط به جنس را تشخیص داده ،  از این وسیله در اکثر فروشگاه ها استفاده می شود .


بارکد توسط نورمن جوزف وودلند و برنارد سیلور اختراع شد و در ایالات متحده در سال ۱۹۵۱ ثبت اختراع شد. این اختراع بر اساس کد مورس ساخته شده است که به میله های نازک و ضخیم گسترش یافته است. با این حال ، بیست سال طول کشید تا این اختراع موفق به موفقیت تجاری شود. استفاده اولیه از یک نوع بارکد در یک زمینه صنعتی توسط انجمن راه آهن آمریکا در اواخر دهه ۱۹۶۰ حمایت مالی شد. با استفاده از تلفن عمومی و الکترونیک (GTE) و با نام KarTrak ACI (شناسایی اتوماتیک اتومبیل) ، این طرح شامل قرار دادن نوارهای رنگی در ترکیبات مختلف بر روی صفحات فولادی است که به طرفین سهام نورد ریلی چسبانده شده است. در هر اتومبیل از دو صفحه استفاده شده است ، یکی در هر طرف ، با چیدمان نوارهای رنگی که اطلاعات مربوط به کدگذاری مانند مالکیت ، نوع تجهیزات و شماره شناسایی را رمزگذاری می کنند. صفحات توسط یک اسکنر پیاده روی ، که به عنوان مثال ، در ورودی حیاط طبقه بندی قرار دارد ، در حالی که ماشین در حال حرکت بود ، خوانده می شد. این پروژه پس از حدود ده سال متروک شد زیرا این سیستم پس از استفاده طولانی مدت غیرقابل اعتماد شد.

بارکدها هنگامی که از آنها برای اتوماسیون سیستم های پرداخت سوپر مارکت استفاده می شدند ، از نظر تجاری موفق شدند ، کاری که تقریباً جهانی شده اند. در سال ۱۹۷۳ ، شورای کد محصولات مواد غذایی یک محصول بارکدی را که توسط جورج لور ساخته شده بود ، انتخاب کرده بود. بارکد باربر ، با میله های عمودی ، بهتر از بارکد دایره ای که توسط وودلند و سیلور ساخته شده است چاپ می شود. استفاده از آنها در بسیاری از وظایف دیگر که به طور کلی به عنوان شناسایی خودکار و ضبط داده ها (AIDC) گفته می شود ، گسترش یافته است. اولین بار اسکن بارکد کد محصول جهانی در حال حاضر همه جا (UPC) در یک بسته آدامس شرکت Wrigley در ژوئن ۱۹۷۴ در یک سوپر مارکت مارش در تروی ، اوهایو برگزار شد. کدهای QR ، نوع خاصی از بارکد ۲D ، اخیراً بسیار محبوب شده اند.


بارکدخوان قلمی چیست ؟

بارکدخوان قلمی این دستگاه  از یک منبع نوری ، یک دیودخاص و حساس نسبت به نور به وجود می آیند که در نوک قلم یا ترکه قرار میگیرد ، برای قرائت خط بارکد نوک قلم به صورت ملایم و یک نواخت در سرتاسر میله در می آیند ، دیود اندازه گیری حساس به نور ، شدت جریان نور ایجاد شده از منبع نوری و شکل موج ایجاد شده و عرض میله و فاصله ها از هم را اندازه می گیرد ، میله مشکی بارکد در نور جذب شده  و منعکس میگردد و نور ایجاد شده از فضاهای سفید نشان دهنده شکل موج ولتاژ ایجاد شده توسط فتو دیود است و میله و فضای الگویی در است ، این شکل موج به شیوه ای شبیه مورس که نقطه خط تیره بارکد که تبدیل خطوط صفر و یک شده و قابل شناسایی برای رایانه یا همان کامپیوتر میگردد.

بارکد خوان لیزری چیست؟نمایندگی بارکدخوان میندئو در اصفهان

بارکد خوان لیزری مانند بارکد خوان قلمی کار میکنند با این اختلاف که اشعه لیزری به عنوان منبع نوری استفاده میگردد و به صورت عادی به کار رفت و برگشت آینه ای یا چرخشی برای اسکن نور لیزری  در سرتاسر بارکد به جلو و عقب می رود بارکدخوان قلمی از یک دیود حساس به نور برای اندازه ی شدت نور ایجاد شده از بارکد استفاده میشود ، هم بارکد خوان قلمی و هم بارکدخوان لیزری نور ایجاد شده در بارکد خوان ، فوری اختلاف در اندازه روشنایی نمونه داده شده را بوسیله مدار دریافت کننده ی حساس به نور  ، برای شناسایی تشعشعات یک سان با الگوی مدلسازی شبیه مقایسه می کند.

بارکد خوان CCD چیست؟

بارکد خوان سی سی دی (CCD) از هزاران حسگر نوری بسیار کوچک و ظریف خطی استفاده میکند که در بالای دستگاه بارکد خوان قرار میگیرد ، مستقیما در مقابل هر یک از آنها حسگرهای اندازه گیری شدت نور قرار گرفته ، هر یک از حسگرهای نوری در بارکدخوان  به تنهایی بسیار کوچک هستند و به دلیل اینکه صدها سنسور خطی در هر ردیف وجود دارد ، یک الگوی ولتاژ یکسان به عنوان میله بارکد به وسیله اندازه گیری پی در پی ولتاژ مقابل حسگر ها در خط بارکد لحاظ میشود ، تفاوت مهم بارکد خوان CCD   و و بارکد خوان قلمی و لیزری نسبت به  بارکد خوان CCD  نور اطراف پراکنده شده از بارکد محصول  را اندازه گیری میکند ، در حالی که بارکد خوان لیزری و نوری ، نور ایجاد شده از یک منبع فرکانس خاص مربوط به  خود بارکد خوان را اندازه گیری می کنند .

بارکد خوان چند وجهی یا چند پرتو

بارکد خوان چند پرتو (چند وجهی) با استفاده از گروهی از خطوط مستقیم یا منحنی ، نور دستگاه از جهات متفاوت انجام

نمایندگی بارکدخوان چند پرتو در اصفهان

کار میکند ، بارکد خوان چند پرتو به دلیل استفاده اسکنر در فروشگاه های بزرگ از معروفترین ، مقابل یک صفحه شیشه یا داخل چهارچوب قرار گرفته ، طیف وسیعی از اندازه بارکدخوان چند پرتو مورد استفاده قرار گرفته که می توانند برای برنامه های اسکن متفاوت مثل خرده فروشی با خواندن بارکد محصول با فاصله چند سانتی متر دورتر بارکد خوان و یا برای بارکدخوان بر روی نوار نقاله های صنعتی که کالا چندین متر دورتر از دستگاه بارکد خوان قرار  گرفته باشد و این نکته که بسیار مهم  میباشد این است بارکدخوان چند وجهی (چند پرتو) به بارکد محصول پاره شده یا چین خورده و یا با چاپ ضعیف را میخواند.

بارکدخوان بر پایه دوربین

بارکد خوان تصویر برداری دو بعدی از نوع چهارم و از مدرن ترین بارکدخوانها ، از یک دوربین و شیوه های پردازش تصویر برای گشایش رمز بارکد شد، بارکد خوان دوربین ویدئویی از دوربین فیلم برداری کوچک تر با فناوری (سی سی دی ) استفاده میشود و شبیه یک بارکد خوان (سی سی دی ) است با این اختلاف که به جای دارا بودن یک سطر از حسگر ، یک دوربین فیلم برداری که هزاران سطر از حسگر های مرتب را در یک آرایه دو بعدی به صورتی که میتواند یک تصویر ایجاد کند واقع شده.

بارکداسکنر  ، وسیله‌ای الکترونیکی است که با استفاده از آن بارکد چاپ شده را مانند  پویشگر عمل میکند. این دستگاه متشکل از منبعی نوری، لنز و حسگر ترجمه نوری است. تقریباً همه بارکدخوان‌ها، حاوی یک مدار رمزگشای تحلیل تصویرداده بارکدها هستند.

سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ
دکان چین