دکـان چیـن

مطالب پر بازدید

محصولات پیشنهادی

معرفی انواع ترازو دیجیتال

معرفی انواع ترازو دیجیتال فروشگاهی

معرفی انواع ترازو فروشگاهی

ترازوی آویز

از ترازوی آویزی اغلب وانتی ها و دست فروش ها استفاده می کنند که این مدل ترازوها به کمک باطری و یا شارژی قابل استفاده می باشد.  نام دیگر ترازوی آویزی، ترازوی فنری نیز می باشد. انجام عمل توزین در ترازوی آویز بسیار پیش پا افتاده و ساده می باشد. برای محاسبه وزن اجسام این ترازو از قانون هوک پیروی می کند. یعنی زمانی که جسمی را به فنر ترازو آویزان می کنیم، فنر به اندازه وزنی که جسم ما دارد، از نقطه تعادل خود، جابجا می شود و به سمت پایین کشیده می شود. مقدار وزنی که جسم ما دارد و باعث می شود فنر به همان میزان به سمت پایین کشیده شود، وزن جسم ما می باشد. و بدین صورت این عملیات محاسبه و روی صفحه نمایشگر ترازو نشان داده می شود. البته باید توجه داشته باشید که ترازوی آویز در جاهایی قابل استفاده می باشد که نیاز به دقت بالا نباشد چرا که این ترازو وزن تقریبی کالا و محصول را به ما نشان می هد. از مزیت ترازوی فنری سرعت بخشیدن به کار است به نحوی که عملیات توزین به سرعت انجام می پذیرد. ترازوی آویز خود به دو نوع دیجیتال و معمولی تقسیم می شود.

انواع ترازو دیجیتال

ترازوی آویز معمولی

مدل معمولی این ترازو، از میزان اندازه گیری محدودی پیروی می کند که بر روی ترازو وزن های از پیش نوشته شده ای قرار داد. به صورت طبیعی اگر وزن جسمی بیش از اندازه ی اوزان نوشته شده بر روی ترازو باشد، امکان توزیع آن وجود ندارد و دقت ترازو دقیقا همان دقت اعلام شده بر روی ترازو می باشد.

ترازوی آویز دیجیتالی

این ترازو به کمک اندیکاتور دیجیتالی که دارذ، وزن اجسام توزین شده را در نمایشگر دیجیتالی خود به ما نشان می دهد. ترازوی آویز دیجیتالی به نسبت ترازوی آویز معمولی از میزان توزین بالاتری برخوردار می باشد. اغلب این ترازو با میزان اندازه گیری های فوق سنگین طراحی و تولید می شود. در کل به دلیل ثابت نبودن ترازو و جسم در هنگام توزین، دقت ترازو بالا نمی باشد اما در هنگام نمایش وزن اجسام دقت قابل قبولی دارد.

ترازوی دیجیتالی

اگر به دنبال جدیدترین و دقیق ترین ترازو برای فروشگاه خود می باشید، ترازوی دیجیتال مناسب ترین گزینه برای شماست. به دلیل دقیق بودن ترازو و میزان دقت بالایی که دارد، سبب می شود که در هنگام فروش محصولات، مشتری نیز اعتماد بیشتری به شما و فروشگاهتان داشته باشد. ترازوهای دیجیتال به دلیل تکنولوژی جدیدی که دارند باعث سرعت بخشیدن در امر فروشتان می باشد که این امر برای مشتری نیز بسیار خوشایند می باشد. منبع انرژی این مدل از ترازو، برق شهری و باتری داخل دستگاه می باشد که بعضی از این باتری ها قابلیت شارژ شدن دارند و بعضی قابلیت ذخیره برق را دارند که در زمان نبود برق می توان از مقدار ذخیره شده استفاده نمود. ترازو دیجیتال در مدل ها و انواع گوناگون برای کسب و کارهای مختلف تولید و عرضه می شوند که هر کسب و کاری به نسبت نیاز خود، می تواند ترازوی مورد نیازش را انتخاب و خریداری نماید. در زیر به معرفی انواع ترازو می پردازیم. با ما همراه باشید.

ترازوی گرمی دیجیتال

ترازوی گرمی دیجیتال از به روزترین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا جهت توزین بهره می برد. این نوع ترازو خود به مدل های مختلف و گوناگونی تقسیم می شود که برای اصنافی چون طلافروشی، فروش اقلام دارویی و گاها گیاهی، عطاری و امثالهم می باشد که به همین دلیل در بین مردم به ترازوی زعفرانی یا ترازوی طلاکشی نیز معروف می باشد. بعضی از این مدل های ترازو در ابعاد و اندازه های کوچکی تولید می شوند که به ترازوی جیبی نیز معروف می باشند و برای جابجایی به راحتی می توان آن را داخل جیب یا کیفتان بگذارید. نوع دیگر این ترازو، به ترازوی آزمایشگاهی معروف است که برای اندازه گیری مواد شیمیایی، امور پزشکی و فیزیکی به دلیل سنجش دقیق در هنگام توزین، مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از تفاوت های ترازوی دیجیتال گرمی با ترازوی دیجیتال معمولی، برخوردار بودن از محفظه و درب می باشد که برای توزین دقیق به این شکل تولید می شود. این محفظه و سرپوش باعث می شود تا هنگام توزین، هوا دخالتی در میزان سنجش ترازو نداشته باشد و ترازو بتواند دقیق ترین توزین را انجام دهد.

ترازوی فروشگاهی دیجیتال

از پرفروش ترین و محبوب ترین ترازو در بین انواع و اقسام ترازوهای مختلف، ترازو فروشگاهی دیجیتال می باشد. میزان ظرفیت این ترازو متغیر است که معمولا از ۳۰ کیلوگرم تا ۷۰ کیلوگرم است که این مقدار به اندازه ی خرید روتین و روزانه ی مردم می باشد. ترازوی فروشگاهی دیجیتال، خود دارای انواع مختلفی می باشد که برای اصناف گوناگون دارای امکانات منحصر به فردی است. بعضی از این ترازو ها دارای علمک و بعضی بدون علمک می باشند. بعضی از علمک دارها، دارای نمایشگر در دوطرف ترازو می باشد که هم فروشنده مقدار توزین و قیمت را مشاهده کند و هم مشتری بتواند از قیمت محصول و مقدار وزن آن با خبر شود که این مزیت باعث جلب اعتماد مشتری به فروشگاهتان می شود. بعضی دیگر از ترازوی فروشگاهی دیجیتال دارای پرینتر می باشد که می توانید در هنگام فروش محصولات، به مشتری فاکتوری از اقلام خریداری شده همراه نام کالا، وزن و قیمت را ارائه دهید. برای خرید ترازو فروشگاهی و مشاهده انواع مدل های آن به همراه قیمت، به این صفحه مراجعه نمائید.

ترازوی صنعتی دیجیتال

ترازوی صنعتی دیجیتال نوع دیگری از دسته ترازوهای دیجیتالی می باشد که معمولا در کارگاه ها، کارخانه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل آنکه در چنین محیط هایی امکان وجود آب و رطوبت و همچنین گرد و غبار زیاد است، ترازوهای دیجیتال صنعتی به نسبت دیگر ترازوها دارای استحکام و مقاومت بالاتری می باشند و این نوع ترازو ها دربرابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم هستند. جنس بدنه و سینی ترازو دیجیتال صنعتی از بهترین جنس استیل ضد زنگ یا فلز مقاوم ساخته می شود. این باعث می شود تا بدنه و سینی در هنگام شستشو های مکرر دچار زنگ زدگی نشود و ترازو دارای استحکام بالا در برابر ضربه های احتمای محیط صنعتی و همچنین عمر طولانی مدتی باشد. شاید در هنگام خرید ترازوی صنعتی فروشنده صحبت از IP ترازو کند. این بدان معناست که ترازو دارای درجه حفاظتی بالا می باشد که در اصطلاح به آن آی پی گفته می شود. لازم به ذکر است که ترازو های صنعتی معمولا تنوع زیادی مانند ترازوی فروشگاهی ندارند.

ترازوی خانگی دیجیتال

ترازوی خانگی دیجیتال که به ترازوی زیرپایی نیز معروف است، نوع دیگری از ترازوی دیجیتالی می باشد. از این ترازو برای وزن کردن افراد در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند ترازوی زیرپایی می تواند برایشان بسیار کاربردی باشد. حداکثر ظرفیت توزین این ترازو ۱۵۰ کیلوگرم می باشد. البته نوع محدوی از ترازوی خانگی دیجیتال نیز وجود دارد که امکان توزین تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را نیز دارد.

ترازوی پزشکی دیجیتال

از ترازوی پزشکی دیجیتال همانطور که از نامش مشخص است در در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آسایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و نیز باشگاه‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای وزن کرد افراد سالمند و بیماران و همچنین افرادی که تحت مراقبت در چنین مراکزی هستند ترازوی پزشکی دیجیتال مناسب می باشد. ترازوی پزشکی و باشگاهی در این دسته جزو بیشترین ترازوهایی است که مورد استفاده قرار می گیرد که در مکان هایی مانند باشگاه ها، کلینیک ها و یا دارو خانه ها برای وزن کشی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ
دکان چین