دکـان چیـن

مطالب پر بازدید

محصولات پیشنهادی

خرید بارکد خوان نو یا دست دوم؟

خرید بارکدخوان دست دوم

دستگاه های بارکدخوان در حال حاضر یار همیشگی فروشگاه ها و کسب و کار امروزی ما به شمار می روند. دلیل آن هم بسیار ساده است. در سیستم فروشگاهی قدیم انبارداری و اطلاعات محصولات به دست نیروی انسانی ثبت و انجام می گرفت که در هنگام ثبت اطلاعات باعث بروز خطا و اشتباهاتی نیز می شدند. ضمن اینکه پروسه ی گردآوری این اطلاعات به کندی پیش می رفت و نتیجه نیزهمان طور که اشاره کردیم، دقیق و عاری از اشتباه نبود.

امروزه اما با پیشرفت تکنولوژی و تاسیس فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ و چند منظوره نیاز به داشتن تکنولوژی به روز و پیشرفته بسیار بیشتر از قبل احساس می شود. چرا که پیشرفت تکنولوژی همواره در جهت پیشبرد اهداف انسان بوده و ما نیز درطول تاریخ از این پیشرفت به خوبی استقبال کرده ایم. یکی از مهمترین اهداف در پیشرفت تکنولوژی، راحت کردن کارها برای انسان می باشد.

بارکد خوان دست دوم یا کارکرده
بارکد خوان دست دوم یا کارکرده

در سال ۱۹۷۴ اولین دستگاه بارکدخوان توسط گروه دیتا لاجیک برای استفاده در یک سوپرمارکت تست شد و از زمان استفاده ی اولین دستگاه بارکدخوان تا به امروز چندین و چند دهه گذشته است و هر بار شاهد بهتر شدن و کارا تر شدن این دستگاه برای تجارت فروش بوده ایم.
دستگاه های بارکد خوان دقیقا همان ابزار و تکنولوژی می باشد که امروزه در هر کسب و کاری بودنش لازم می باشد. از فروشگاه های کوچک گرفته تا مراکز فروش چند منظوره، انبارها و غیره .

اگر بخواهیم دستگاه های بارکدخوان را دسته بندی کنیم، شامل چند دسته و حتی تعدادی زیر مجموعه می شوند که این دسته بندی ها با پیشرفت تکنولوژی نیز ادامه می یابد و تکمیل تر می شود.

خرید بارکدخوان دست دوم

از نظر قرائت بارکد، دستگاهای بارکدخوان به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
• بارکدخوان نوری
• بارکدخوان لیزری

انواع دستگاه بارکدخوان:

اما از لحاظ عملکرد دستگاه بارکدخوان دارای تنوع زیادی می باشد که در ادامه از دکان چین با آنها آشنا میشویم:
• بارکدخوان بی سیم: این نوع دستگاه ها خود به دو دسته ی وای فای دار (WiFi) و بلوتوث دار(Bluetooth) تقسیم می شوند.
• بارکدخوان همراه
• بارکدخوان باسیم: این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که تفاوت آنها در نوع پورت های اتصالشان به دستگاه مرکزی می باشد. اما رایج ترین آنها با پورت USB می باشد که جزو پرفروشترین نوع در این دسته می باشد. یکی دیگر از دلایل پرفروش بودن این مدل، ارزان قیمت بودن آن نسبت به سایر دستگاه های بارکدخوان می باشد و دلیل قیمت ارزانش نیز، سیم دار بودن این دستگاه می باشد که محدودیت هایی را در هنگام جابجایی به همراه دارد.
• بارکدخوان دست آزاد
• بارکدخوان چند منظوره
• بارکدخوان دو بعدی

بارکدخوان نو یا دست دوم:

حال با وجود شرایط اقتصادی نه چندان مناسب و بالا بودن قیمت برخی از محصولات الکترونیکی، بعضی از مردم برای صرفه جویی در هزینه ها، هنگام خرید دستگاه بارکدخوان به سراغ دستگاه های کارکرده یا همان دست دوم و یا استوک می روند که این امر لازم به ذکر چند نکته مهم می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

خرید بارکدخوان دست دوم

ریسک پذیری بالا:

اولین نکته ای که در هنگام خرید دستگاه الکترونیکی کار کرده، استوک و یا دست دوم باید به آن دقت کنید، ریسکی است که شما برای خرید این کالا انجام می دهید. خرید وسایل برقی و یا الکترونیکی نو و آکبند از شرکت های معتبر هم گاهی به دلیل وجود ایرادات فنی در هنگام تولید کالا، ممکن است به وجود بیاید که در صورت بروز چنین مشکلاتی، گاها باعث نارضایتی خریداران می باشد که تجربه ی چنین اتفاقی برای تولید کنندگان تلفن همراه در چند سال اخیر بسیار روال و زبانزد شده بود. حال اگر شما کالایی را به عنوان کالای دست دوم خریداری کنید، ریسک بزرگی را به جان خریده اید. چرا که هیچ ضمانتی در مورد سالم بودن محصول نمی توانید پیدا کنید.

ضمانت کالا:

یکی از مزیت های خرید کالای نو و آکبند از نمایندگی های مجاز، ضمانت کالا می باشد. نمایندگی های معتبر، در مقابل هزینه ای که شما به عنوان خرید کالایی پرداخت می کنید، خدماتی را به مشتری ارائه می دهند. یکی از این خدمات گارانتی کالا یا همان ضمانت کالا می باشد. همانطور که گفتیم در فرآیند تولید اگر کالای خریداری شده دارای ایرادات فنی باشد، نمایندگی بنا بر شرایط و ضوابط خود، در قبال کالاهای دارای مشکلات فنی مسئول می باشد و مشتری می تواند از ضمانت کالا استفاده کند. همین امر باعث می شود که مشتری از بابت هزینه ای که برای خرید کالای نو و آکبند پرداخت می کند، خیال آسوده ای داشته باشد.

بارکد خوان دست دوم یا کارکرده

عمر دستگاه:

گاهی دستگاه کارکرده ای که قرار است بابت خریدن آن پولی پرداخت کنید، مثل ساعت درحال کار کردن باشد و شما بارها آن را در هنگام خرید تست کنید وهیچ مشکلی در عملکرد دستگاه پیش نیاد. اما شما نمی دانید که دستگاه دقیقا چه مدت زمانی کار کرده است و چقدر از عمر مفیدش را گذرانده است. دستگاه های الکتریکی نیز مانند انسان و حتی تمام ساخته های دست بشر دارای عمر مفیدی می باشد که روزی نوبت به تعمیر و تعویض قطعاتی از آنها می رسد. در دستگاه های کار کرده هر لحظه ممکن است قطعه ای از دستگاهتان خراب و تعمیر لازم شود که اگر خوش شانس باشید، قضیه همین جا فیصله پیدا می کند اما اگر چنین نباشد با وجود تحریم ها ممکن است بعضی قطعات در بازار موجود نباشد و یا بدلیل نوسانات زیاد دلار،ممکن است قیمت خیلی بالایی داشته باشند. به این نکته هم توجه داشته باشید که در این صورت هزینه ی قطعات و تعمیر دستگاه نیز قرار است از جیب شما پرداخت شود.

سلامت ظاهری و باطنی دستگاه:

شاید شما ظاهر تمیز یک دستگاه را ببینید و به قطعات داخل آن نیز به همین چشم نگاه کنید. اما هیچ موقع نمی دانید که دستگاه چند بار به تعمیر رفته است و نمی دانید که قطعات فابریکی اصلی با کیفیت کارخانه ای، با چه قطعات و چه کیفیتی جایگزین شده است. جهت راحتی کاربران عزیز، دکان چین لیستی از بهترین و پرفروش ترین دستگاه های بارکدخوان را در راهنمای خرید بهترین بارکدخوان جمع آوری کرده است که می توانید به این صفحه مراجعه نمائید.

خرید بارکدخوان دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ
دکان چین