دکـان چیـن

مطالب پر بازدید

محصولات پیشنهادی

چرا از بارکدخوان استفاده کنیم

چرا از بارکدخوان استفاده میکنیم

از زمانی که فروش اجناس آغاز شده انبار داری، موجودی و کسری کالاها از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند. در زمان های گذشته فروشگاه ها برای انجام انبارگردانی کامل یک یا چند روز کار خود را تعطیل می شد و به شمارش و ثبت کالاهای موجود می پرداختند. بدیهی است که نتیجه به دست آمده بازهم درصدی خطا داشت.

قبل از سال ۱۹۸۰ فروشگاه ها هیچ انتخابی نداشتند و عملیات انبارگردانی و قیمت گذاری اجناس خود را باید به صورت دستی انجام می دادند . آن ها تمامی اقلام فروشگاه ها با برچسب گذاری می کردند و هنگامی که کالایی به قسمت خروج از انبار می رفت قیمت آن به صورت دستی در فروش تایپ می شد . بسیار ساده به نظر می آید ولی چه مقدار خطا و اشتباه اتفاق می افتد وقتی ورود و خروج قیمت و تعداد نادرست باشد. چگونه میتوان متوجه شد که به چه میزان کالا نیاز است؟

استفاده از بارکدخوانصاحبان فروشگاهها بر اساس تخمین خود کالای مورد نیاز را سفارش می دادند و همواره برای کالاهای فاسد شدنی که تاریخ معین داشتن دچار مشکل فراوان بوده اند اما باز هم با اینکه کسب وکار ها در دنیا استفاده از بارکد اسکنر باسیم ، بارکدخوان بی سیم ، بارکد خوان ارزان قیمت ، بارکدخوان چند پرتو استفاده میکنند ، با پیدایش بارکدخوان ها قسمت زیادی از این فرآیند تغییر پیدا کرد. هر کالایی در فروشگاه دارای یک چاپگر لیبل بارکد می باشد .

بدون نیاز به ورود دستی اطلاعات قیمت و تعداد ، بارکد ریدر خوان  ، لیبل چاپ شده محصول را خوانده و قیمت آن را بر روی نمایشگر نشان داده می شود به این ترتیب علاوه بر افزایش سرعت عملیات، دقت فرآیند نیز به مقدار زیادی افزایش می یابد. بارکد موجود بر روی کالاها می توانند به سیستم های کنترل انبار نیز ارتباط برقرار کند یا از بارکدخوان های بیسیم برای انبارگردانی استفاده گردد، زمانی که یک کالای خاص اسکن می شود سیستم انبار آن را از موجودی خارج می کند و شما می دانید که چه مقدار کالا در موجودی دارید و بر اساس آن می توان سفارشات خرید را نیز کنترل کرد .

این تجهیزات نزدیک از چهل سال هست که در دنیا به کار گرفته میشوند و همچنان هم جایگزینی نداشته اند ، تازه درصد کمی از مردم در ایران دارند از این تجهیزات استفاده میکنند و هنوز این تجهیزات یک وسایل تزینی برای کسب وکار خود  میپندارند ،چرا که بهترین روش برای سرعت و دقت در ورود و پردازش اطلاعات است . جهت اطلاعات دقیق تر بارکد خوان میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

 مزیت استفاده از بارکد اسکنرها

  • بارکدها احتمال خطای انسانی را از بین می برند. وقوع خطا برای داده هایی که به صورت دستی وارد می‎شوند به طور قابل توجهی بالاتر از بارکدخوان است. اسکن بارکدمحصول سریع و قابل اعتماد است و زمان بی نهایت کمتری نسبت به ورود دستی داده به خود اختصاص می‎دهد.
  • خرید بارکدخوان ، زمان آموزش کارکنان را کاهش می دهد. فقط چند دقیقه برای تسلط یافتن اسکنر دستی جهت خواندن بارکدها محصولات و کالاها ، زمان لازم است. علاوه بر این ، کارکنان مجبور به آشنایی با روش قیمت گذاری یا موجودی کامل نیستند. همچنین آموزش کارکنان را ارزانتر میکند، زیرا آنها مجبور نیستند مدت زمانی اضافی را صرف آموزش کنند
  • بارکدها از لحاظ طراحی و چاپ ارزان هستند. به طور کلی آنها ، صرف نظر از هدفشان و یا جایی که چسبانده می‎شوند، فقط چند ریال هستند. بارکدها می توانند در ابعاد مختلف هم بصورت اقتصادی، غیر اقتصادی و خاص تهیه شوند.
  • بارکدها بسیار متنوع اند. آنها می توانند برای هر مجموعه‎ای از اطلاعات که لازم باشد، مورد استفاده قرار گیرند. این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات قیمت گذاری یا اطلاعات موجودی باشد. علاوه بر این، چون بارکد ها می توانند به هر سطحی متصل شوند، می توان از آنها نه تنها برای ردیابی خود محصولات، بلکه همچنین برای ردیابی حمل و نقل های خروجی و حتی تجهیزات استفاده نمود.
  • کنترل موجودی کالا و محصول بهتر می شود. از آنجا که بارکد ها امکان ردیابی دقیق موجودی را ممکن میسازند، میتوان سطح خطا موجودی کالا را کاهش دهد. این خود به معنی مخارج کلی کمتر میباشد. همچنین محل تجهیزات نیز می تواند ردیابی شود، زمان صرف شده برای جستجوی آنها کاهش یابد، و هزینه‎ی صرف شده برای جایگزینی تجهیزاتی که فرض می‎شود از دست رفته‎اند کاهش خواهد یافت.
  • بارکدها اطلاعات بهتری ارائه می دهند. از آنجا که یک بارکد می تواند برای اطلاعات موجودی و قیمت گذاری استفاده شود، امکان دسترسی سریع به داده ها را در هر دو مورد ممکن می‎سازد. علاوه بر این، بارکدها می توانند به دلخواه حاوی سایر اطلاعات مربوطه نیز در صورت نیاز باشند. آنها اطلاعاتی سریع و قابل اعتماد برای طیف وسیعی از برنامه ها ارائه می دهند.
  • داده های به دست آمده از طریق بارکد ها به سرعت در دسترس است. از آنجا که اطلاعات مستقیما به رایانه مرکزی از طریق بارکدتفنگی  اسکن می شود، تقریبا بلافاصله آماده خواهند شد. این چرخش سریع، تضمین می کند که زمانی برای ورود یا بازیابی اطلاعات تلف نخواهد شد.
  • بارکد ها تصمیم گیری های بهتری را ترویج می دهند. از آنجا که داده ها به سرعت و دقیق به دست می آیند، می‎توانیم تصمیمات آگاهانه تری بگیریم. تصمیم گیری بهتر در نهایت موجب صرفه جویی در وقت و پول خواهد شد.

بارکدها هم از لحاظ ارزان بودن و هم کاربر راحت تر بوده، یک ابزار ضروری برای برای جستجوی انواع داده ها هستند. از قیمت گذاری تا موجودی هستند. نتیجه نهایی یک سیستم بارکدگذاری جامع، کاهش مخارج کلی است. میتوانید این انواع لوازم جانبی بارکد و انواع بارکد اسکنر ها را از مجموعه دکان چین که نمایندگی انواع بارکد خوان در استان اصفهان دارا میباشد تهیه کنید مانند( بارکد تفنگی ، بارکد خوان دستی ، بارکدخوان رومیزی ، بارکدخوان بی سیم ، بارکدخوان بی سیم با حافظه داخلی ، بارکدخوان دو بعدی  ، بارکدخوان چند پرتو ، بارکدخوان مخصوص داروخانه ، بارکدخوان مخصوص هایپر مارکت ، بارکدخوان مخصوص دفاتر پستی و غیر ) حتی برای راهنمایی بیشتر میتوانید از مشاورین کمک بگیرید.

سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ
دکان چین