دکـان چیـن

مطالب پر بازدید

محصولات پیشنهادی

چرا از بارکدخوان ۲ بعدی استفاده کنیم؟

چرا از بارکدخوان دوبعدی استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم در مورد خرده فروشان صحبت کنیم، باید مقاله ای جداگانه و مفصل در مورد این مبحث نوشت. اما از آنجایی که این مقاله در مورد استفاده ی خرده فروشان از بارکد خوان دو بعدی می باشد، تنها اشاره ای کوتاه به خرده فروشان می کنیم. پس در ابتدا لازم است در مورد خرده فروشی صحبت کنیم تا بتوانیم به صورت کلی با این واژه و کسب و کارهایی که شامل این واژه می شوند را بشناسیم تا در ادامه آن بتوانیم در مورد خرید بارکدخوان دوبعدی و مزایای بارکد خوان دوبعدی صحبت کنیم.

منظور از خرده فروشی چیست؟

خرده فروشی را اگر بخواهیم به صورت کلی و به ساده ترین حالت ممکن معرفی کنیم، به این صورت است که فروش هر مدل از محصول و یا کالا به مشتری و مصرف کننده نهایی را خرده فروشی می گویند. خرده فروشی شامل اصناف و کسب و کارهای مختلفی می شود که به نمونه هایی از این کسب و کارها اشاره می کنیم.

  • مغازه یا فروشگاه های فروش لباس یا خوراکی که مشتری نهایی آن ها مصرف کننده می باشد.
  • کتاب فروشی ها و دکه های روزنامه فروشی.
  • فروشگاه های لوازم خانگی و مبلمان برای مصرف کننده نهایی.
  • فروش محصولات در مراکز شاپینگ و هایپرمارکت ها

پیشرفت تکنولوژی کمک کرده تا خرده فروشان بتوانند از مزایای آن در جهت مثبت و ارائه خدمات سریع تر و با کیفیت تر برای کسب و کار خود استفاده نمایند. هر چه تکنولوژی پیشرفته تر شود و دستگاه های به روزتری به بازار عرضه شود، صاحبان مشاغل نیز بهتر است با این تکنولوژی همسو شده و دستگاه های قدیمی فروشگاهشان را با مدل های جدید و به روز تجهیز کنند. برای مثال تا چندین سال پیش دستگاه بارکدخوان به شکل امروزی وجود نداشت و این دستگاه ها دارای مشکلاتی از قبیل کند بودن سرعت خواندن، هنگ کردن در بعضی مواقع، خطا در هنگام خواندن بارکد، محدودیت خواندن نوع بارکد و… بودند. امروزه اما انواع مدل های گوناگون بارکدخوان تولید و عرضه شده است که متناسب با هر کسب و کاری می توان برند و مدل مورد نظر را انتخاب نمود.

بارکدخوان تک بعدی چیست؟

برای درک بهتر، در اینجا به معرفی بارکدخوان تک بعدی می پردازیم تا متوجه تفاوت آن با بارکدخوان دو بعدی شوید. بارکد تک بعدی با خط های سیاه موازی نشان داده می شوند که قطعا آن ها را به خاطر دارید و از اولین نوع بارکد ها هستند. یکی از معایب این نوع بارکد، مقدار حافظه ی کم آن است. به طوریکه بارکد خطی قابلیت حفظ ۲۰ تا ۲۵ کاراکتر را در خود دارد. اما اگر بخواهیم درمورد مزیت آن صحبت کنیم، می توان به قیمت کمی که این دستگاه دارد اشاره کرد. به دلیل ساده بودن و قدیمی بودن نسبت به بارکدخوان دو بعدی که از تکنولوژی جدیدتری پیروی می کند، قیمت کم تری دارد و برای فروشگاه های کوچکی که  دارای اطلاعات کمی برای ثبت در بارکدخوان می باشند، می تواند انتخاب به صرفه ای باشد.

بارکدخوان دو بعدی چیست؟

بارکد خوان های دوبعدی نسل جدیدی از بارکدخوان ها هستند. البته چند سالی از معرفی و کارد کرد آن ها گذشته است ولی هنوز در بعضی از مشاغل ممکن است از بارکدهای خطی یا تک بعدی استفاده شود. بارکد خوان های دو بعدی در اصل نوعی ماتریس است که اطلاعات و داده ها را در همان ماتریس از سلول های متضاد نمایش می دهد. معروف ترین و پرکاربرد ترین بارکد دو بعدی QR می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص که در زمینه بازاریابی و تبلیغات بسیار پر استفاده می باشد. یگی از دلایلی که بارکد دوبعدی می تواند اطلاعات بیشتری را ذخیره کند، خواندن اطلاعات افقی و عمودی می باشد. اگر به صورت عدد و ارقام بخواهیم بگوییم بارکد دوبعدی از ۲۰۰۰ کاراکتر و حتی بیشتر را می تواند داشته باشد. همچنین پیوند شدن به سایت ها نیز از دیگر مزایای این بارکدها به حساب می آید. بارکدخوان دوبعدی قادر است تا بارکد دوبعدی را در هر جهتی که قرار گرفته است بخواند و این ویژگی سبب سرعت عمل در خواندن بارکد می شود. این قابلیت می تواند در انبار ها بسیار کاربردی و ثمربخش واقع شود. از آنجایی که بارکد دوبعدی حافظه ی بیشتری دارد و قابلیت حمل اطلاعات بیشتری نسبت به همتای تک بعدی خودش دارد، برای شناسایی محصولات و کالاهای تقلبی می تواند بسیار کمک کننده واقع شود. در ادامه به طور کامل به مزیت های بارکد دوبعدی برای کسب و کار و فروشگاهتان می پردازیم تا بیش از پیش با این بارکدخوان آشنا شوید.

مزایای استفاده از بارکدخوان دوبعدی

مزایای خرید بارکدخوان دو بعدی

افزایش درآمد با اسفاده از بازاریابی الکترونیکی

امروزه بازاریابی الکترونیکی باعث شده تا راه ها و فرصت های بیشماری برای معرفی و برتری خرده فروشان ایجاد شود. همین امر باعث از بین رفتن فروشگاه ها و مغازه های فیزیکی و به وجود آمدن کسب و کارهای اینترنتی می شود. از این رو خرده فروشانی که به روز می باشند، می توانند از این فرصت استفاده کنند و سایت های تجاری کسب و کار خود را راه اندازی کنند و در فضای مجازی جذب فالوور کنند. از همین روش می توان بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی را راه اندازی و اداره نمود. با استفاده از بارکد های دوبعدی می توان پاداش های متفاوتی برای مشتریان وفادار در نظر گرفت. از طریق تلفن نیز قابلیت انجام معاملات فراهم می باشد. می توان از کوپن های تلفن همراه برای این منظور نیز استفاده نمود.

نصب نرم افزارهای وفاداری مشتری

بازاریابی از طریق تلفن همراه یکی از راه های افزایش فروش در کسب و کارهای امروزی می شود. برنامه و اپلیکیشن هایی وجود دارد که خرید های تکراری مشتریان را شناسایی می کند و آن ها را مشتری وفا دار می شناسد تا در نتیجه بتواند به آن ها پاداش دهد. بعضی از مدل های بارکدخوان دوبعدی قادر است تا اطلاعات عضویت را به همراه برنامه به صورت خودکار پر نماید. این قابلیت باعث از بین رفتن خطاهای انسانی در هنگام وارد کردن اطلاعات می شود و همچنین این عمل با سرعت بیشتری امکان پذیر می باشد. نتیجه آن است که فروش سریع تر می شود و مشتریان وفادار نیز پاداش دریافت می کنند که این خود دلیلی است برای خرید های بعدی مشتریان ثابت شما.

کنترل سن مشتریان شما

قابلیتی که می تواند برای برخی فروشندگان و کسب و کارها مفید واقع شود، این است که با انجام تراکنش می تواند اطلاعاتی را برای فروشگاه به دست آورد که برای فروش اجناسی مانند تنباکو و دخانیات مناسب است و امکان بررسی سن مشتری شما را فراهم می کند. لازم به ذکر است که در برخی کشور ها از این قابلیت بارکد خوان ۲ بعدی برای ضبط داروهای شبه مخدر و اسلحه گرم نیز استفاده می کنند.

سرعت در خواندن بارکد

روش بارکدخوان های ۲ بعدی به این صورت می باشد که آن ها از طریق تصویربرداری منطقه ای از بارکد مورد نظر عکس می گیرند. همین قابلیت باعث می شود تا با یک بار اسکن کردن بارکد تک بعدی و یا دو بعدی بتوان تمام اطلاعات محصول و کالا را به دست آورد. حتی اگر بارکد مورد نظر آسیب دیده باشد.

اسکن بارکد مورد نظر در تمام جهت

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی بارکدخوان های دوبعدی تصویربردار منطقه ای، توانایی خواند بارکد در همه جهات می باشد. به این منظور که بارکدخوان قادر است تا بارکد مورد نظر را در هر جهتی که قرار گرفته به راحتی بخواند و در کم ترین زمان ممکن اسکن کند. این ویژگی برای انبارها بسیار کاربردی می باشد. همچنین برای صندوق داران هایپرماکت ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، برای سرعت بخشیدن در اسکن بارکد کالا ها و محصولات بسیار کمک کننده است و صندوق داران نیز از این ویژگی ابراز رضایت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ
دکان چین